Šta se desilo sa Omladinskom pozorišnom scenom u Paraćinu?

 Šta se desilo sa Omladinskom pozorišnom scenom u Paraćinu?

foto: screenshot https://www.instagram.com/ops.paracin/

Osnovana 2011. u okviru paraćinskog Kulturnog centra u čijoj je nadležnosti tada bila sala Pozorišta, Omladinska pozorišna scena koja je okupljala decu i mlade zainteresovne za glumu funkcionisala je sve do 2021. godine. Po izbijanju pandemije koronavirusa, prestaju probe, a tokom prošle godine poznato je jedino to da su članovi OPS-a nastupali na nekoliko festivala, uključujući i Juventafest u Sarajevu i osvojili nagrade za predstavu „Ko je meni Antigona“. 

Nakon nekoliko sastanaka sa predstavnicima paraćinskih ustanova kulture i Opštine, Bogdan Đolić, jedan od članova OPS-a, izlazi u javnost sa informacijom da „zbog neažurnosti Opštine Paraćin Omladinska pozorišna scena već godinu i po dana nema probe“. Đolić kaže da nakon tri sastanka sa nadležnima još uvek ništa nije rešeno:

Poslednji je bio u Opštini, sa direktorom Pozorišta, direktorom Kulturnog centra, Doma omladine i pomoćnicom predsednika opštine Jelenom Vidosavljević. Taj sastanak je protekao u za mene neprijatnoj atmosferi. Ja sam stalno branio našeg mentora, Uroša Mladenovića, jer mi je on, mogu da kažem, u mom odrastanju bio kao treći roditelj, sa njim smo ostvarivali brojne uspehe, a koga je zamenica predsednika opštine okarakterisala kao nekog ko igra u politički-propagandnim predstavama. Pitali su nas da li bi Omladinska pozorišna scena mogla da radi bez mentora, što je nemoguće. Ja sam odgovorio da bi tom slučaju Omladinska pozorišna scena bila kao fudbalski tim bez trenera. Mi nekad možemo da se okupimo da odigramo utakmicu, ali nikad nećemo otići na derbi. A naš derbi je svaka naša proba, osmeh ili suze u publici.

kaže Bogdan Đolić.
foto: screenshot https://www.instagram.com/ops.paracin/

Omladinska pozorišna scena od svog osnivanja 2011. godine imala je više mentora. Na početku je to bio Igor Pešić, kasnije i Tomica Đorđević, kao i mnoga druga imena iz kulturnog miljea Paraćina. Poslednji među njima bio je mladi glumac i reditelj Uroš Mladenović koji je glumu završio na Akademiji umetnosti u Novom Sadu, a kome je kao mentoru OPS-a prošle godine istekao ugovor o radu.

Dvadesetogodišnji Bogdan Đolić član je OPS-a od 2015. godine. Kaže da je u vreme kada je Omladinska pozorišna scena bila aktivna bilo 40ak članova ove dramske sekcije podeljenih u 3 starosne grupe.

Pozorište mi je omogućilo jedno prelepo detinjstvo. Ja se ovde ne borim zbog sebe, ja sam sad na fakultetu i retko ću se vraćati u Paraćin u budućnosti. Ono za šta se ja borim je da se isprave greške koje su se desile, da neka druga deca imaju detinjstvo kao što smo imali mi. Da imaju uspehe kao što smo imali mi. A to će sigurno da se desi ako Omladinska pozorišna scena nastavi sa radom.

ističe Đolić.

Šta kažu nadležni?

Pomoćnica predsednika opštine Jelena Vidosavljević koju smo kontaktirali nije želela da da svoj komentar na ovu temu.

Direktori Kulturnog centra i Pozorišta Paraćin saglasili su se u tome da će Omladinska pozorišna scena moći da nastavi rad kada budu ispoštovane sve potrebne procedure.

Direktor paraćinskog Pozorišta Marko Šćepanović ističe da je OPS još uvek u nadležnosti Kulturnog centra i da sva prava i obaveze, kako prema članovima, tako i prema mentoru snosi upravo KC, te da ne bi smeo da zalazi u uređivačku politiku druge ustanove kullture. Imao je nekoliko sastanaka sa predstavnicima OPS-a i kako kaže, tragao je za rešenjem ove situacije.

Ja stvarno mislim da nadležnost nad Omladinskom pozorišnom scenom treba da ima Pozorište, to je moje mišljenje, ali ne odlučuje moje mišljenje. U sve to ne bih ušao ako ne budem imao obezbeđeno od početka do kraja sve za tu Omladinsku pozorišnu scenu da probam da ispratim do kraja sve što im treba – za spremanje predstave, za scenografiju, za kostime, sutradan da ta predstava živi i da negde putuje. To je jedan celokupni projekat, a ja trenutno nemam sredstava za tako nešto. To sam probao sve da im objasnim. Nakon svih tih sastanaka, ja sam se stvarno osetio izigranim, odnosno izigrana je moja dobra volja i želja za rešenjem.

kaže Marko Šćepanović, direkor Pozorišta Paraćin.

Šćepanović dodaje da je na sastanku koji je sa predstavnicima OPS-a održao u Pozorištu razgovarano o tome na koji način bi OPS mogao da radi u ovom „međuperiodu“ kada status još uvek nije rešen i da je jedan od predloga bio da budu deo Kulturnog leta. 

Predložio sam da sa predstavama koje već imaju učestvuju u Kulturnom letu, onog vikenda kad njima odgovara i sa terminima za probe. Rekao sam im da im je Pozorište uvek na raspolaganju, da mogu da dođu kad god hoće, sa svojim nekim idejama, projektom, da im je na raspolaganju sala, tehnika, oprema radnim danom od 08-22h – mogu da odaberu termin, imaće profesionalnog tehničara zaposlenog u Pozorištu da im pomogne. Inicirao sam i taj sastanak sa ostalim predstavnicima ustanova kulture kako bismo došli do rešenja i delovalo je kao da ima pomaka u rešavanju ove situcije.

kaže Šćepanović.

Omladinska pozorišna scena za sada je još uvek intelektualna svojina Kulturnog centra Paraćin koji je do avgusta 2021. godine upravljao pozorišnom salom i tehnikom. Nastala je kao projekat koji je podržala kompanija Holcim. Krajem avgusta protekle godine, sala je vraćena na upravljanje svojoj matičnoj ustanovi kulture – Pozorištu Paraćin. Logični sled događaja oko kog su se svi akteri usaglasili, bio bi da i OPS postane deo Pozorišta – kao intelektualna svojina, ali i budžetski planirana sekcija. 

2021. godine Kulturni centar pozorišnu salu, kompletnu dokumentaciju i kompletan sadržaj predaje u nadležnost Pozorištu Paraćin. Kada se steknu uslovi da Pozorište Paraćin u svom planu i programu realizuje Omladinsku pozorišnu scenu, svi će blagovremeno biti obavešteni.

istakao je Dragan Stojanović, direktor Kulturnog centra.

Ugovor sa mentorom Urošem Mladenovićem istekao je pre otprilike godinu dana i od tada zvanično Omladinska pozorišna scena nema mentora, zbog čega se ne održavaju probe ove dramske sekcije. Na koji će način biti izabran novi mentor, za sada nije poznato, ali postoji mogućnost da za to bude raspisan konkurs, u trenutku kada se OPS nađe pod okriljem Pozorišta.

Nama je žarka želja i da obnovimo večernju scenu Pozorišta koju nemamo. Onda bi sve ovo imalo jedan svoj smisao- da mladi glumci iz Omladinske pozorišne scene tu stasaju i onda mogu da pređu u tu kategoriju, da nastave da glume ovde, u Paraćinu, a ne da kad prerastu Omladinsku nemaju gde, odnosno moraju da idu u druge gradove. Osnivanjem večernje scene i ansambla bi sve dobilo svoj pravi tok.

objašnjava direktor Pozorišta Paraćin Marko Šćepanović.

Kako bi ova priča obuhvatila sve relevantne sagovornike, kontaktirali smo i poslednjeg mentora Omladinske pozorišne scene Uroša Mladenovića, ali do objavljivanja ovog teksta nismo dobili njegov komentar.

Povezane objave