Violončelista Srđan Sretenović pred paraćinskom publikom

 Violončelista Srđan Sretenović pred paraćinskom publikom

Srđan Sretenović, proslavljeni srpski violončelista, dirigent i autor muzike za violončelo i električno violončelo večeras je održao koncert pred paraćinskom publikom okupljenom u galeriji Kulturnog centra. Na repertoaru koncerta za solo čelo bila su dela koja su komponovali Bah, Piati, G. Ligeti, Kodalji, ali i autorsko delo S. Sretenovića – Gospodar lutaka, za violončelo solo.

Ta kompozicija je rađena na temu muzike grupe Metalika i temu nekog lutkarskog zamišljenog pozorišta koje bi bilo u nekom, da tako kažem, horor žanru. Ali u stvari muzika nije tako strašna, ja mislim da je šaljiva na neki svoj način. To je nešto što sam premijerno izveo prošle godine na Čelo festu koji se ponovo probudio, tako da sam za tu priliku napisao tu kompoziciju i eto, ona baš lepo prolazi kod publike.

kaže violončelista Srđan Sretenović.

Sretenović se može pohvaliti nastupima u više simfonijskih orkestara kao što su Beogradska filharmonija, Camerata Serbica, Novi simfonijski orkestar Makris, Crnogorski simfonijski orkestar, Simfonijski orkestar Boljšoj festivala, Simfonijski orkestar „EUphony“ iz Graca. Ipak, kaže da ne pravi razliku između nastupa na velikoj koncertnoj sceni i u intimnijoj atmosferi kakva je večeras bila u galeriji paraćinskog Kulturnog centra.

Sve ima neku svoju draž, posebno recimo ova prilika sad – to su kompozicije gde sam ja sam zapravo; samo ja i publika. Mislim da je tu možda i najefikasnija ta komunikacija, lična, između mene i publike. Kada komunicirate recimo kroz kvartet to je onda neki zajednički zvuk, a sviranje solo ovog reperoara je izazov za sebe i negde ta hemija treba „proradi“ i da teče.

rekao nam je Sretenović.

Srđan redovno nastupa na domaćim i inostranim festivalima kao što su Čelo fest, BEMUS, A-TEMPO, NOMUS, NIMUS, Mokranjčevi dani i Međunarodna tribina kompozitora u Beogradu. Takođe, osnivač je i umetnički direktor Kamernog ansambla 13 gudača sa kojima je objavio CD Komadi vremena. U poslednje vreme naviše je posvećen dirigentskom i kompozitorskom radu koji smatra prirodnim nastavkom svoje karijere. Zaposlen je kao vanredni profesor na Katedri za gudačke instrumente na Fakultetu muzičke umetnosti u Beogradu. 

Povezane objave