CREATIVE GLASS LAB radionice krajem septembra u okviru projekta Zavičajnog muzeja i Instituta za kreativno preduzetništvo 

 CREATIVE GLASS LAB radionice krajem septembra u okviru projekta Zavičajnog muzeja i Instituta za kreativno preduzetništvo 

foto: Zavičajni muzej Paraćin

 Projekat „Creative Glass LAB“ Instituta za kreativno preduzetništvo i inovacije i Zavičajnog muzeja u Paraćinu dobio je, među 100 prijavljenih iz celog sveta, pokroviteljstvo Međunarodnog komiteta za staklo, odnosno organizatora UN Međunarodne godine stakla 2022. Time je, kako kažu iz Zavičajnog muzeja, inovativni model revitalizacije staklarstva koji su osmislile dve organizacije dobio i potvrdu međunarodne zajednice i vetar u leđa za nastavak daljeg rada u ovoj oblasti.

foto: Zavičajni muzej Paraćin

Tim povodom, krajem septembra u Paraćinu biće održana eksperimentalna laboratorija namenjena revitalizaciji staklarstva. Građani, kreativni preduzetnici i svi zainteresovani imaće priliku da nauče tehnike ecovanja, osmisle i naprave svoju čašu sa ličnim ili porodičnim monogramom, a drugog dana laboratorije poznati dizajnerski tim REMAKE studija iz Beograda održaće radionicu redizaniranja stakla pop-up intervencijama. Sve ove aktivnosti odvijaju se u okviru inicijative „Digitalno staklo Srbija/Digital Glass Serbia“ koju su pokrenuli Zavičajni muzej Paraćin i Institut za kreativno preduzetništvo i inovacije u 2021. godini sa ciljem zaštite irevitalizacije staklarstva kroz kreativno preduzetništvo, digitalnu umetnost i savremeno oblikovanje stakla.

foto: Zavičajni muzej Paraćin

Monogrami su se pojavili još pre nove ere na kovanicama novca. To su simboli koji se sastoje od najčešće dva (inicijali) ili tri slova (početnog, srednjeg i poslednjeg slova ličnog imena) i određenog vizuelnog elementa. U vreme monarhija služili su za obeležavanje javnih ustanova, raznih ličnih predmeta i pečate kako bi se označilo kome pripadaju i ojačala veza sa vadarima. Monogrami se oduvek koriste kako bi njihovi vlasnici formirali lični identitet u javnosti. U staklarstvu vrhunac njihove popularnosti je tokom 18. i 19. veka. Staklarske radionice su veoma često osmišljavale porodične monograme i utrkivale se koja će ponuditi lepši i originalniji monogram. Najčešće su se na staklu izrađivali tehnikom ecovanja (samostalno ili u kombinaciji sa graviranim elementima dekoracije) koja je u Srpskoj fabrici stakla bila veoma popularnapočetkom 20. veka. Na više od 100 modela čaši i boca koje je u to vreme proizvela Paraćinska fabrika mogu se naći različite dekoracije tehnikom ecovanja – kažu iz Muzeja.

foto: Zavičajni muzej Paraćin

Stilizovane elemente za ćirilične monograme ukrašene motivima sa Paraćinskog stakla iz prve polovine XX veka osmislila je umetnica Sara Masnikosa koja će polaznike naučiti o osnovama likovnih kompozicija na monogramima. Drugog dana, polaznici radionice će redizajnirati predmete od stakla pop-up intervencijama i tehnikom listera uz mentorstvo dizajnerskog tima iz REMAKE studija. 

foto: Zavičajni muzej Paraćin

Ovim aktivnostima Zavičajni muzej i Institut za kreativno preduzetništvo i inovacije otpočinju proslavu Međunarodne godine stakla 2022. koju će nastaviti lansiranjem platforme Digitalno staklo Srbije u oktobru, a nastaviti u novembru međunarodnom konferencijom Creative Glass Forum u saradnji sa Fondacijom za razvoj ekonomske nauke Ekonomskog fakulteta u Beogradu,kako bi se sa renomiranim međunarodnim stručnjacima razmenila iskustva i preporuke za zaštitu i revitalizaciju staklarstva u Srbiji.

video: Zavičajni muzej Paraćin

Povezane objave