Marko Bošković Paraćincima približio potencijal društvenih mreža za razvoj biznisa
Marko Bošković, onlajn trener koga Paraćinci znaju kao Boleta, na instagramu broji više od 45 hiljada pratioca, te je sinoć u paraćinskom RISC-u kroz interaktivnu diskusiju pokušao da ukaže na značaj društvenih mreža i onlajn platformi za razvoj biznisa.
Potencijal društvenih mreža da vaš biznis „digne u nebesa“ i značajno uveća profit je ogroman, ali i za to treba imati strpljenja jer uspeh ne dolazi preko noći. Bošković je istakao značaj posvećenosti i ljubavi prema onome što radite, kao i to da je autentičnost onoga što nudite kao proizvod/uslugu treba da bude autentično, a ne već viđeno.
Ono što ću pokušati da objasnim ovim mladim ljudima je stvaranje brenda. Svi se sada fokusiraju na proizvod, a proizvod dođe sam po sebi, kao i naplata, tako da je najbitnije stvoriti brend – da oni sami budu brend, pa će posle doći sve na svoje mesto.
ističe Bošković.
Kada je u pitanju vremenski period, popularni Bole kaže da je razvoj njegovog biznisa tekao u etapama:
Kako su se razvijale društvene mreže, tako je išao i napredak. Od Fejsbuka preko Instagrama do TikToka sada…pa recimo neke 3-4 godine.Brojke su u mom slučaju, pošto sam onlajn trener, počele naglo da rastu od korone. Tada je sve krenulo uzlaznom putanjom, povećala se svest o zdravlju. Imam svoj sajt, imam društvene mreže, komunikaciju sa celim svetom, sve to ide bez problema. Ipak zainteresovaniji su domaći, jer kad neko vidi da je „naš čovek“ u pitanju lakše deli iskustva i više veruje.
kaže Bošković.
Na pitanje šta su prvi koraci ukoliko se odlučimo za ovakav vid poslovanja, Marko odgovara:
Prvo treba da vidiš šta voliš. A ne, „evo ovo rade drugi pa ću i ja“. Ako voliš to što radiš, onda faktički nemaš posao, nemaš radno vreme, radiš ono što ti prija. Šta je vama u srcu – time se bavite. Mi smo dobro podneblje za to zbog te domaćinske kulture, pa da se sve to uklopi sa tim digitalnim svetom – onda to bude pogodak. Samo želim da naglasim da ne treba da budu plagijati, jer to je uvek jeftina priča, mora da bude nešto autentično.
U poslednje vreme, paraćinski RISC često organizuje događaje na kojima gostujući predavači ističu savremenu tehnologiju kao bitan faktor za rast biznisa. Direktor ove ustanove, aljoša Gligorijević ističe da je, zbog vremena u kom živimo i načina poslovanja, to danas neophodno, a tu neophodnost RISC je prepoznao, te kroz ove događaje pruža Paraćincima uvid u iskustvo ljudi priznatih u svojim poslovima.
Imali smo nedavno Vladimira Đukanovića koji je govorio o veštačkoj inteligenciji u ekonomiji, imali smo predavanje za srednjoškolce o multimedijima, video produkciji, večeras Marko Bošković priča svoje iskustvo, tako da se trudimo da osmislimo program koji će obuhvatiti najširi spektar zanimanja, profesija, interesovanja ljudi i na taj način poboljšati svoje poslovanje i generalno unaprediti svoj rad.
rekao je Gligorijević.
U istom ritmu, RISC će nastaviti i do kraja godine, a prema rečima direktora, sledeća godina biće značajna za ovaj startap centar jer je dobio podršku Ministarstva nauke, tehnološkog razvoja i inovacija, tako da Paraćince ovde već početkom sledeće godine očekuju razne IT obuke, startap škola, startap vikendi i još mnogo toga.